ZHP - Świdnica - Warunki Uczestnictwa w Obozie w Niesulicach 2018
»obozy - niesulice
»baza-niesulice
»oferta indywidualna
»obozy hufców, szczepów, drużyn...
»obozy harcerskie

Warunki Uczestnictwa w Obozie w Niesulicach 2018

Do pobrania w pdf ...tutaj
WARUNKI UCZESTNICTWA DZIECKA w WYPOCZYNKU NIESULICE 2018

Nazwa wypoczynku  Obóz organizowany w ramach Zgrupowania Obozów Hufca Świdnica w Niesulicach

Adres obozu  Harcerska Baza Obozowa Hufca Świdnica w Niesulicach, OŁOBOK, 66-213 Skąpe

Czas trwania

  • I turnus – 29.06-13.07.2018 r.  – kierownik wypoczynku Mariola Pamuła
  • II turnus – 13.07-27.07.2018 r. – kierownik wypoczynku Violetta Sobczak
  • III turnus - 27.07-10.08.2018 r. – kierownik wypoczynku Violetta Sobczak

Organizator  Komenda Hufca ZHP w Świdnicy, 58-100 Świdnica, ul. Lelewela 18, tel. 74 8520179

Przejazdy:  Zbiórka o godz. 7.50 przed SP 315 w Świdnicy, pl. Wojska Polskiego.
Przed odjazdem autokary poddawane są kontroli policyjnej. W przypadku gdy rodzic dowozi dziecko sam do bazy, należy przyjechać w godzinach 12.00-13.00. W dniu zakończenia obozu po dziecko należy przyjechać w godzinach 11.30-12.30.
Świdnica – wyjazd – 8.30, powrót w godz. 17.30-18.00.
Legnica – 9.30-9.45 – wieżowiec Interlex, ul. Jaworzyńska 261, powrót 16.30-17.00.
Lubin – 10.15-10.30 – przystanek przy salonie VW, ul. Skłodowskiej-Curie 97 d, powrót – 16.00-16.30.
Ubezpieczenie - uczestnicy ubezpieczeni są od następstw nieszczęśliwych wypadków. Suma ubezpieczenia 35.000 zł.
Warunki socjalne
Baza położona jest nad jeziorem Niesłysz, przy jego linii brzegowej, w lesie sosnowo-brzozowym. Linia brzegowa jeziora
(dł. 19 km) jest urozmaicona wieloma zatokami i półwyspami. Obozowisko oddalone jest 2 km od wsi Niesulice, 4 km od Ołoboku,
12 km od Świebodzina, 45 km od Zielonej Góry. Obozowanie w bazie w Niesulicach rozpoczęliśmy w 1968 roku. Czystość wody, dobry program i wyśmienite jedzenie to atuty, które przekonują wielu. Od lat staramy się utrzymywać wysoki poziom organizacyjny
i programowy. Każdy uczestnik obozu czuje się u nas dobrze. Stwarzamy rodzinną atmosferę, a to, co zapewniamy w ramach odpłatności, mieści się w ogólnie przyjętym standardzie obozowania. Baza nosi imię Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
ZAKWATEROWANIE - odbywa się w namiotach, w których śpi po 5-6 osób. Każdy uczestnik otrzymuje od nas: łóżko typu kanadyjka, materac, kołdrę, koc, poduszkę i pościel. Na wyposażeniu namiotu jest regał obozowy, podest na buty i ławeczka obozowa. W namiotach uczestników nie ma światła, ale każdy namiot kadry wyposażony jest w energię elektryczną.
HIGIENA OSOBISTA - odbywa się w sanitariatach. Jest to murowany budynek, podzielony na część damską i męską. W  każdej
z tych części osobne pomieszczenia stanowią umywalnie, po 7 kabin natryskowych, 12 umywalek, lustra i toalety (po 12 kabin WC). Umywalnie czynne są całą dobę (z wyjątkiem czasu sprzątania), toalety, dodatkowo wyposażone w umywalkę - całą dobę.
ŻYWIENIE - odbywa się w murowanej stołówce. Stołówka wyposażona w stoły, krzesła, talerze, sztućce, kubki, dzbanki i wazy. Każdemu uczestnikowi zapewniamy 4 posiłki dziennie: śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację oraz paczkę na drogę powrotną. Posiłki przygotowywane są na miejscu przez doświadczone kucharki, które gotują smacznie i zdrowo – jak u mamy.
Dla łasuchów – dokładki.
OPIEKĘ MEDYCZNĄ stanowią w przypadku I turnusu dwie pielęgniarki, a na turnusie II i III lekarz i pielęgniarka.
Do ich dyspozycji - polowe ambulatorium z lekami do pomocy doraźnej oraz izolatki dla chorych. Najbliższy szpital
i pogotowie w Świebodzinie – 12 km od bazy. W sytuacjach wyższej konieczności wzywamy pogotowie ratunkowe, które dociera na bazę w ciągu 15 minut.
KĄPIELISKO - strzeżone przez dwóch ratowników, duży pomost kąpielowy i plaża trawiasta. Wyposażone jest w nowoczesny sprzęt ratowniczy. Kąpielisko podzielone jest na część płytką dla nie umiejących pływać oraz głęboką (ok. 4m) ograniczoną bojami.
Przy wejściu na kąpielisko tablica z regulaminem kąpieli. Ratownicy prowadzą pogadanki z uczestnikami na temat bezpieczeństwa kąpieli i zasad przebywania na kąpielisku. Kąpiel w jeziorze odbywa się wyłącznie w obecności ratowników i wychowawcy grupy.
KADRA - bazą zarządza sztab ludzi, którzy dbają o sprawy organizacyjne i programowe:

  • kierownik wypoczynku i jego zastępca programowy,
  • kwatermistrz - odpowiada za sprawy sprzętowe,
  • magazynier żywności - prowadzi magazyn i dokumentację z tym związaną,
  • kierowca - zaopatruje obóz w artykuły żywnościowe i techniczne,
  • pielęgniarki, lekarz - służą opieką medyczną przez całą dobę,
  • ratownicy WOPR - dbają o bezpieczeństwo na kąpielisku,
  • szefowa kuchni i pomoce kuchenne - obsługują blok żywieniowy.
  • obsługa techniczna – konserwator, osoby sprzątające część sanitarną,
  • kadra wychowawcza z uprawieniami wymaganymi przepisami państwowymi, w tym instruktorzy Związku Harcerstwa Polskiego.

 

WYBRANE ZAJĘCIA PROGRAMOWE

Na turnusie przebywa blisko 400 osób, na 10-12 podobozach. Podobóz pracuje według własnego programu, w zależności od specjalności obozu oraz ma możliwość korzystania z propozycji przygotowanych przez zastępcę do spraw programowych. Wśród tych propozycji:

- codzienne zajęcia z Zumby prowadzone przez licencjonowanego instruktora Zumby i Aerobiku,

- festiwal piosenki, seanse filmowe, gry i zabawy, tańce, nauka piosenek, zabawy chustą Klanzy, gry planszowe,
warsztaty plastyczne, pląsy, dyskoteki, tańce integracyjne, ognisko,

- wyprawy leśną ścieżką dydaktyczno-krajoznawczą,

- zajęcia sportowe: dwa ognie, piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi przełajowe, strzelanie z łuków, tenis stołowy,

- zabawy w wodzie pod nadzorem ratowników: piłka wodna, pływanie, skoki do wody, kąpiel w jeziorze, aquazumba,

- turniej umiejętności artystycznych, prezentacja talentów,

- wycieczki kajakowe po jeziorze Niesłysz, wycieczki piesze do Przełaz, Niesulic i Kalinowa,

- most linowy i slackline (taśma do chodzenia, zawieszona kilkanaście centymetrów nad ziemią).

 

Wykaz rzeczy niezbędnych na obozie

- rzeczy do higieny osobistej, tj. szczoteczka, pasta do zębów, kubek, mydło, szampon, grzebień lub szczotka, ręczniki 2 szt.,
proszek do prania w małej saszetce,
- klapki pod prysznic (posłużą też na plażę),
- bielizna osobista, skarpety, piżama, strój kąpielowy,
- koszulki bawełniane, krótkie spodenki, dres, bluzy, polar, długie spodnie sportowe,
- obuwie sportowe, buty nieprzemakalne, sandały lub inne lekkie obuwie,
- kurtka przeciwdeszczowa z kapturem,
- legitymacja szkolna, latarka, zeszyt, długopis (do zapisywania piosenek),
- kieszonkowe (na obozie można zdeponować u wychowawcy, dlatego dobrze jest mieć pieniądze w małych nominałach),
- dodatkowo na obozie windsurfingowym i żeglarskim – tenisówki.

Prosimy pamiętać, że bagaż z autokaru na teren obozu dzieci będą musiały przenieść samodzielnie. Kadra z przyjemnością pomoże,
ale lepiej spakować torbę/plecak z umiarem.

Odpłatność  - potwierdzeniem rezerwacji miejsca jest wpłata na konto organizatora 200 zł zaliczki w ciągu tygodnia od dnia otrzymania karty uczestnictwa / rezerwacji. Całość należy opłacić najpóźniej na dwa tygodnie przed rozpoczęciem turnusu. Nr konta do wpłat BZ WBK o/Świdnica 66 1090 2369 0000 0006 0200 0234.
UWAGA!!!  Faktura wystawiana jest płatnikowi.
 Zwracamy na to szczególną uwagę, żeby wpłaty dokonywała ta osoba, która oczekuje faktury
.
Kartę uczestnictwa, po wypełnieniu i podpisaniu należy niezwłocznie odesłać do organizatora.
Warunki rezygnacji z uczestnictwa
W uzasadnionych przypadkach nieobecności uczestnika na turnusie np.: choroba, rodzic/ opiekun może starać się o zwrot wniesionej wpłaty, z której organizator potrąca faktycznie poniesione koszty związane z pobytem dziecka na obozie:
- przy rezygnacji do 30 dni przed rozpoczęciem obozu – bez potrąceń,
- 29 dni – 7 dni – 20 % ogólnej ceny obozu,
- poniżej 7 dni – 70 % ogólnej ceny obozu,
- przy rezygnacji w dniu rozpoczęcia lub w trakcie trwania obozu, rodzic może starać się o zwrot kwoty wynikającej z niewykorzystanego tzw. „wsadu do kotła”. 

Dodatkowe informacje
- Podczas obozu uczestnik może być zabierany z terenu obozu wyłącznie przez rodziców/ opiekunów prawnych. Jeśli życzą sobie Państwo, by Państwa dziecko mogło być odebrane przez inne osoby (np.: członków dalszej rodziny), niezbędne będzie złożenie takiej deklaracji w formie pisemnej w obecności przedstawiciela organizatora wypoczynku.

- Podczas trwania obozu uczestnicy będą mieli możliwość uczestniczenia w niedzielnych mszach świętych. 

 

- W nagłych wypadkach będziemy podejmować próby skontaktowania się z Państwem dostępnymi nam sposobami w oparciu
o dane podane przez Państwa w karcie kwalifikacyjnej. Jeśli nie uda nam się nawiązać kontaktu, a sytuacja będzie tego wymagała, będziemy podejmowali wszelkie działania zmierzające do ochrony zdrowia i życia Państwa dziecka.

 

- Sposób komunikowania się z wychowawcą (numer telefonu oraz godziny, w których można dzwonić)  podany zostanie rodzicom/ opiekunom (informacja poprzez dzieci) – pierwszego dnia obozu.

- Podczas każdego z turnusów kierownictwo ośrodka przeprowadzi próbny alarm w celu przygotowania uczestników i kadry do ewentualnej sytuacji zagrożenia życia oraz nauczenia się odpowiedniego zachowania w razie faktycznego wystąpienia takiego przypadku. 

- Informujemy, że w czasie trwania obozu rejestrujemy audiowizualnie i fotografujemy wszelkie nasze działania programowe. Konsekwencją powyższego będzie używanie wizerunku Państwa dziecka w związku z działalnością statutową prowadzoną przez Związek Harcerstwa Polskiego, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006, nr 90, poz. 631 ze zmianami), bez ograniczeń co do czasu i ilości.

- Komenda Hufca ZHP Świdnica Chorągiew Dolnośląska ZHP we Wrocławiu jako administrator danych oświadcza, że dane osobowe dziecka zawarte w karcie kwalifikacyjnej będzie wykorzystywać i przetwarzać (zbierać, przechowywać, utrwalać i usuwać) tylko w celu wykonania zadań statutowych  ZHP (art.23, ust.1, pkt 5 i art. 27, ust.1, pkt 4 ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r. – Dz.U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm.) przy zachowaniu postanowień ww. ustawy dotyczących gwarancji ochrony przetwarzania tych danych. 


baner

Związek Harcerstwa Polskiego
Chorągiew Dolnośląska
Hufiec im. Szarych Szeregów w Świdnicy
ul. Lelewela 18, 58-100 Świdnica 
tel./fax: +48 748520179
e-mail: swidnica@zhp.pl
www.swidnica.zhp.pl

Konto: BZ WBK S.A. O/Świdnica 
66 1090 2369 0000 0006 0200 0234 
SWIFT: WBKPPLPP
KRS: 0000264246
REGON: 020380949-00141

Biuro KH czynne:
Pon. - Śr. 8.00-17.00,
Czw. - Pt. 8.00-15.00.

Dane do faktury:
ZHP Chorągiew Dolnośląska
Hufiec w Świdnicy
ul. Nowa 6, 50-082 Wrocław
NIP 897-172-05-40

Adres korespondencyjny:
Komenda Hufca ZHP Świdnica 
ul. Lelewela 18, 58-100 Świdnica
Informacja: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie.
Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.